Thursday, November 20, 2008

Selawat serta salam keatas junjungan nabi kita Muhammad S.A.W, kaum kerabat baginda serta para pengikut-pengikut baginda yang taat dan jujur hingga ke akhir zaman.
Wahai Tuhanku Yang Maha Besar, tiada Tuhan Yang Besar melainkan engkau wahai Yang Maha Besar, ampunkanlah segala dosa-dosa hambamu yang telah hambamu ini perlakukan, lindungilah aku dari kemusyrikan, matikanlah aku dalam keadaan Islam, Sesungguhnya Ya Allah hambamu ini telah melakukan kezaliman terhadap diriku sendiri, aku telah mengotori jasad pinjamanmu ini dengan dosa. Wahai Allah Yang Maha Pengampun lagi suka mengampuni.
Ya Allah, engkaulah Tuhan Yang Maha memberi keputusan, Ya Allah, andai engkau mentakdirkan aku dalam kesusahan dan kesengsaraan maka aku mohon engkau menukarkannya dengan kesenangan dan kebahagian.
Ya Allah jadikanlah diriku, kaum keluarga kami, para sahabat-sahabatku tergolong dari golongan hamba-hambamu yang memperolehi kejayaan dalam pembelajaran dan kecemerlangan dalam peperiksaan. Ya Allah bukakanlah,bukakanlah,bukakanlah pintu hati kami sebagaimana terbukanya pintu hati orang-orang yang arif bijaksana. Ya Allah lapangkanlah dada kami agar dipermudahkan bagi kami dalam segala hal, kurniakanlah kepada kami kefahaman para nabi, hafalam para rasul, ilham para malaikat muqarabbin didalam keadaan afiat wahai Tuhan Yang Maha Mengetahui.
YA Allah sesungguhnya cinta itu adalah milikmu, kasih sayang itu adalah milikmu, aku telah melaluinya, aku telah melaluinya, aku telah melaluinya. Wahai Allah, kau kurniakanlah cinta dan kasih sayang pada semua para sahabatku agar mereka merasakan kebahagian, keceriaan, kegembiraan dengan pasangan mereka yang mereka cintai, sayangi. Wahai Allah, engkau kurniakanlah kepada mereka perasaan cinta, perasaan sayang, perasaan faham memahami diantara mereka agar mereka menjadi pasangan yang engkau redhai dan rahmati. Maha Suci engkau Ya Allah, Maha Suci engkau.
Andai nafas pinjamanmu ini engkau berhentikan, aku mohon izinkan aku mengucapkan cinta dan kasih sayangku kepada kedua ibubapaku yang aku sayangi dan rahmatilah mereka, kepada kaum keluargaku, para sahabatku dan kepada seorang insan yang aku sayangi dan cintai HNRTQHI. Semoga engkau akan menang dalam perjuanganmu dan memperolehi kejayaan yang engkau inginkan. Allah, engkau tuhanku, aku hambamu, aku ciptaanmu. Aku berserah kepadamu. Terimalah Ya Allah sesungguhnya engkau maha mendengar.
Engkau berfirman "Jika hambaku bertanya kepadamu, maka jawablah sesungguhnya aku adalah dekat, aku kabulkan permohonan hambaku jika mereka berdoa kepadaku, maka hendaklah mereka itu" menuruti perintahku dan beriman kepadaku agar mereka sentiasa berada didalam kebenaran.